Treści w mediach społecznościowych: 10 typów, które zwiększą zaangażowanie


Gotowy, aby rozpocząć ulepszanie treści w mediach społecznościowych? Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie generowania większej świadomości marki i zaangażowania w mediach społecznościowych jest tworzenie grafiki w mediach społecznościowych, która przyciąga uwagę i zachęca do działania.



Ale łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Dlatego przygotowaliśmy ten przewodnik po 10 najpopularniejszych typach treści w mediach społecznościowych, aby pomóc Ci zobaczyć większe ogólne zaangażowanie.

Zacznijmy.

10 typów treści w mediach społecznościowych, aby zwiększyć zaangażowanie
Czym są treści w mediach społecznościowych?

  • Typ nr 1: grafika marki
  • Typ nr 2: Infografiki
  • Typ nr 3: Filmy
  • Typ nr 4: GIF-y
  • Typ nr 5: Treść bloga
  • Typ 6: referencje i recenzje
  • Typ #7: Cytaty
  • Typ 8: Prezentacje
  • Typ nr 9: ebooki
  • Typ #10: Webinaria


Czym są treści w mediach społecznościowych?
Chcemy najpierw upewnić się, że omówiliśmy podstawy. Co mamy na myśli, gdy mówimy o treściach w mediach społecznościowych ? Treść w mediach społecznościowych to prawie wszystko, co udostępniasz w mediach społecznościowych, niezależnie od tego, czy jest to aktualizacja tekstowa, zdjęcie, grafika, wideo, link itp.

Jednak dzisiaj chcemy przekazać, że prawie wszystko może być treścią w mediach społecznościowych, ale niekoniecznie oznacza to, że wszystko powinno nią być.

Treści, które Twoja marka udostępnia w mediach społecznościowych, powinny zawsze odzwierciedlać głos i wartości Twojej marki oraz pomagać Ci w jakiś sposób osiągnąć zyski. 

W każdym razie o to chodzi w marketingu w mediach społecznościowych, prawda? Chcesz stworzyć kalendarz treści, który zarówno zaangażuje odbiorców, jak i pomoże Twojej firmie zwiększyć świadomość marki, zaangażowanie i ostatecznie konwersje. To jest ogólny cel każdej pracy w mediach społecznościowych .

Omówimy 10 najpopularniejszych typów postów w mediach społecznościowych, które Twoja marka powinna rozważyć utworzenie i przetestowanie, aby zobaczyć, jak radzą sobie z odbiorcami. Pamiętaj, aby śledzić raporty w mediach społecznościowych, aby dowiedzieć się, jakie rodzaje treści preferują Twoi odbiorcy.



Typ nr 1: grafika marki
Jest to dość szeroki typ treści, ponieważ możesz tworzyć markowe grafiki do niemal każdego celu, ale nadal powinien stanowić solidną część strategii dotyczącej treści.

Grafika z marką działa na różnych platformach mediów społecznościowych, ale szczególnie dobrze sprawdza się na platformach wizualnych, takich jak Instagram i Pinterest. Tego typu grafiki po prostu zawierają czcionki i kolory Twojej marki, aby udostępnić wskazówkę, promocję, post na blogu, magnes ołowiowy itp.

Spójrz na poniższy przykład z narzędzia planowania mediów społecznościowych Planoly.


PLANOLY

Przykład: Planoly
Przykład brandingowej grafiki z narzędzia społecznościowego Planoly.


Ten karuzelowy post ma oszałamiający, markowy projekt, który idealnie nadaje się do przyciągania uwagi i dzielenia się przydatnymi informacjami. 

Chociaż mogli po prostu zrobić zrzuty ekranu funkcji, o których wspominają, wymyślili znacznie bardziej kreatywną strategię, którą można udostępniać. Najlepsze jest to, że te grafiki nie wymagają wielu poprawek, zanim będą mogły zostać przetworzone w zupełnie nową zawartość.


Typ nr 2: Infografiki
Infografiki to kolejna obowiązkowa pozycja w Twoim kalendarzu treści w mediach społecznościowych – pamiętaj tylko, aby zachować markę.

Podczas gdy słowo „infografika” zwykle kojarzy się ludziom z dłuższą grafiką, infografiki mają wiele kształtów i rozmiarów , wszystko w zależności od platformy, dla której zostały stworzone.

A infografiki w mediach społecznościowych będą kwadratowymi lub poziomymi grafikami prezentującymi tylko jedną statystykę lub fragment informacji.

Rzućmy okiem na kilka przykładów infografik.

Przykład nr 1: Proces


Przykład infografiki udostępnionej na Instagramie.


The Process to firma zajmująca się produktywnością, co ma sens, biorąc pod uwagę tę infografikę z wykresu kołowego, którą udostępnili na temat tego, czym według nas jest produktywność, a czym jest w rzeczywistości.

Ten rodzaj treści w mediach społecznościowych jest świetny do udostępniania przez Twoją markę, ponieważ jest łatwostrawny i udostępnia krótkie informacje w zabawnym formacie. 

Infografiki nie zawsze muszą być dogłębnymi wizualizacjami. Wymyśl zabawne wykresy i mini infografiki, które możesz udostępnić na swoich kanałach w mediach społecznościowych , aby zaangażować odbiorców i zachęcić ich do udostępniania treści na własnych kanałach.

Przykład nr 2: Marketing cyfrowy
Przykład infografiki listy udostępnionej na Facebooku.

Infografika

Oto kolejna mniej oczywista infografika w mediach społecznościowych . Istnieje wiele różnych rodzajów infografik . Niektóre mają charakter statystyczny i przedstawiają różne wykresy i wykresy, podczas gdy inne mają charakter bardziej informacyjny. I dokładnie to mamy tutaj, w tym przykładzie z DigitalMarketer.

Włączenie tekstu i ikon do infografiki to świetny sposób na wizualizację informacji w niewielkim fragmencie treści wizualnej.

Spróbuj stworzyć własną infografikę w mediach społecznościowych, korzystając z szablonu takiego jak ten poniżej. Możesz łatwo dostosować wymiary, aby dopasować je do sieci społecznościowej, w której planujesz je udostępnić.


Typ nr 3: Filmy
Jednym z najlepszych rodzajów treści do uwzględnienia w planie marketingu cyfrowego jest wideo. Jest tak wiele różnych rodzajów filmów w mediach społecznościowych, że Twoja marka może – i powinna! – twórz, aby dotrzeć do docelowych odbiorców, niezależnie od tego, czy kierujesz reklamy do nastolatków , milenialsów, pokolenia X itp.

Użyj kilku slajdów wideo, aby podzielić się swoimi 3 najważniejszymi wskazówkami lub 5 najważniejszymi funkcjami.
Rekomendacje wideo: umieść swoje najlepsze recenzje w angażującym i nadającym się do udostępniania filmie.
Filmy promocyjne: Użyj krótkiego 30-60-sekundowego filmu, aby promować swój produkt lub usługę.
Reklamy w mediach społecznościowych: wyświetlaj reklamy wideo na platformach takich jak Facebook, Twitter czy Instagram.
Filmy instruktażowe: pokaż zainteresowanym stronom, jak działa Twój produkt lub usługa.
Wstępy i zakończenia: angażuj widzów YouTube od początku do końca swoich filmów.
Możesz także tworzyć wideo na żywo za pomocą Facebook Live lub Instagram Live, aby prowadzić transmisję w czasie rzeczywistym i mieć możliwość bezpośredniej rozmowy z publicznością.


Typ nr 4: GIF-y
Marketing GIF nie jest nową koncepcją, ale wciąż można z niej skorzystać. Tworzenie własnych markowych plików GIF może być świetnym sposobem na dodanie odrobiny rozrywki do kanałów w mediach społecznościowych. 

GIF może być prawie każdym rodzajem treści w mediach społecznościowych. Może to być cytat zapisany jako animacja lub post ze wskazówką, który pokazuje różne sekcje jedna po drugiej. Porównania można również przekształcić w pliki GIF, aby uzyskać bardziej interesujące podejście.

Przeczytaj nasz artykuł o marketingu GIF, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak używać GIF-ów w swoich treściach w mediach społecznościowych.



Typ nr 5: Treść bloga
Innym rodzajem treści w mediach społecznościowych, który jest istotną częścią strategii dotyczącej treści w mediach społecznościowych, są treści na blogach. Udostępnianie treści bloga na platformach społecznościowych to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na blogu.

Istnieje kilka różnych sposobów promowania treści bloga w mediach społecznościowych, ale oba obejmują elementy wizualne.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się udostępnić podgląd linku przedstawiający wyróżniony obraz, czy też umieścić link w podpisie zdjęcia, GIF-a lub filmu.

Tak czy inaczej, będziesz musiał stworzyć jakiś promocyjny materiał wizualny, niezależnie od tego, czy będzie to zdjęcie stockowe , czy grafika firmowa.


BLOG


W tym przykładzie z Agorapulse widzimy markową grafikę. A jeśli przeglądasz ich kanał na Facebooku, wszystkie podglądy linków do postów na blogu zawierają podobnie zaprojektowaną grafikę.

Przykładowa grafika posta na blogu udostępniona w podglądzie linku na Facebooku.

To świetny sposób, aby ich posty na blogu były rozpoznawalne w mediach społecznościowych, aby ich odbiorcy wiedzieli, czego szukać, aby uzyskać więcej informacji.


Typ 6: referencje i recenzje
Referencje i recenzje to świetne treści do udostępniania, ponieważ zapewniają poczucie społecznego dowodu słuszności Twoim obserwatorom w mediach społecznościowych. Widząc, że inni pracowali z Twoją firmą i mieli wspaniałe doświadczenia, jest kluczem do generowania nowych klientów.

To, czy zdecydujesz się stworzyć wideorecenzję , czy grafikę z cytatem, zależy wyłącznie od Ciebie; po prostu upewnij się, że regularnie dodajesz je do swojego kalendarza w mediach społecznościowych .

Zdobądź referencje od zadowolonych klientów, strony internetowe z recenzjami, studia przypadków i nie tylko.

Oto przykład ze  strony LinkedIn udostępniającej recenzję oprogramowania G2.

Przykład opinii udostępnionej na LinkedIn.

Typ #7: Cytaty
Udostępnianie cytatów w mediach społecznościowych świetnie nadaje się do generowania zaangażowania odbiorców, zwłaszcza jeśli cytat jest wysoce motywujący i odpowiedni dla Twojej branży.

Możesz udostępniać cytaty, które Twój zespół wypowiedział podczas wydarzeń lub seminariów internetowych, aby naprawdę przyciągnąć docelowych klientów. Możesz jednak udostępniać cytaty wybitnych osób z Twojej branży lub znanych mówców, które rezonują z Twoimi obserwatorami.

Udostępniając cytaty na Twitterze lub LinkedIn, dołącz hashtagi, takie jak #qotd, aby dotrzeć do jeszcze szerszej publiczności i, miejmy nadzieję, wygenerować nowych obserwujących i klientów.

Przykład: Projektant dnia
Firma zajmująca się planowaniem, Day Designer, udostępniła wymyślony przez siebie cytat i zamieniła go w markową grafikę cytatu, co jest kolejną opcją.

Przykład cytatu udostępnionego na Instagramie.

Cytat
Typ 8: Prezentacje
Jednym z unikalnych pomysłów na treści w mediach społecznościowych jest prezentacja. Możesz przesłać je do witryny takiej jak SlideShare lub pobrać slajdy jako pojedyncze obrazy, aby utworzyć karuzelę w mediach społecznościowych.

Prezentacje stworzone na potrzeby mediów społecznościowych prawdopodobnie będą się różnić od przeciętnych prezentacji. Ponieważ nie będziesz mieć prelegenta, który towarzyszyłby Twoim slajdom, będziesz potrzebować kilku slajdów poświęconych tekstowi, aby pomóc czytelnikowi dowiedzieć się więcej na Twój temat.

Ten rodzaj treści doskonale nadaje się do udostępniania wiadomości branżowych, samouczków lub treści instruktażowych, dogłębnych badań lub zmienionych treści blogów.

Prezentacja przykład

Przykład: HubSpot
Oto przykładowa prezentacja z HubSpot, która została przesłana do SlideShare, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Przykład prezentacji przesłanej do SlideShare.
Źródło obrazu


Typ nr 9: ebooki
E-booki to świetne magnesy na leady, ale nadal musisz je promować, aby zwiększyć ich zasięg i generować więcej leadów. Tutaj pojawia się tworzenie treści w mediach społecznościowych.

Rozważ stworzenie grafiki lub GIF-ów, aby promować swoje zgody na e-booki, aby przyspieszyć listę e-mailową dla przyszłych e-mailowych kampanii marketingowych.

Przykład: bufor
Mamy tego świetny przykład z Buffera. Zobacz, jak stworzyli makietę przedstawiającą okładkę e-booka, aby drażnić zainteresowanych widzów.

Przykład makiety promocyjnej ebooka udostępnionej na Facebooku.

e-book

Typ #10: Webinaria
Wreszcie, naszym ostatnim zalecanym typem treści są seminaria internetowe. 

Niezależnie od tego, czy udostępniasz rzeczywiste nagranie webinaru, czy po prostu promujesz zbliżające się seminarium internetowe, tego rodzaju wysokiej jakości treści są idealne do udostępniania odbiorcom w mediach społecznościowych.WEBINAR

Przykład: ClickUp
Mamy przykładową grafikę promocyjną webinaru od ClickUp, która przedstawia mówcę, temat webinaru, datę i godzinę oraz informacje o rejestracji.

Przykładowa grafika promocyjna webinaru udostępniona na Facebooku.
Źródło obrazu


Jak tworzysz treści w mediach społecznościowych?
Martwisz się, jak zabrać się do faktycznego tworzenia treści w mediach społecznościowych? Tutaj możesz wybrać dwie główne drogi: zatrudnić projektanta lub zrobić to sam.

Dowiedz się więcej o tych opcjach, aby zdecydować, która z nich jest dla Ciebie odpowiednia.

Infografika porównująca zatrudnienie projektanta z samodzielnym tworzeniem grafiki do mediów społecznościowych.

Sposób nr 1: Zatrudnij kogoś, kto zrobi to za Ciebie
Zatrudnienie kogoś, kto zrobi to za Ciebie, to świetna opcja dla firm o ugruntowanej pozycji i zespołów marketingowych, które dysponują dodatkowym budżetem. Może to być około 400 USD na projekt lub możesz zatrudnić kogoś na pełny etat.

Praca z projektantem wymaga również wstępnej komunikacji w obie strony, dopóki nie zrozumieją, czego szukasz.

Chociaż może to być świetna odpowiedź dla niektórych zespołów, nie każdy ma budżet lub chęć do pracy z profesjonalnymi projektantami.

Sposób nr 2: zrób to sam
Wtedy naprawdę przydają się narzędzia do samodzielnego projektowania graficznego. Różnego rodzaju darmowe lub płatne szablony on-line. W niektórych przypadkach może się to nie sprawdzić, ponieważ szablony, te stają się z czasem powtarzalne, co sprowadza się to do że większość firm będzie posiadać tę samą szatę graficzną.

To nasze 10 metod na dodanie treści w mediach społecznościowych, gdybyś potrzebował grafika, który przygotuje dla Ciebie grafikę od podstaw, napisz do nas i uzyskaj niezobowiązującą wycenę.